Fritule a lá vegamel :)

Fritule (uitspraak: fritoele) eet je in Split met Oud&Nieuw en met carnaval.  Het recept is uit Venetie overgewaaid.Er bestaan heel veel verschillende variaties. In de meeste zit ei in verwerkt. Ik zeg altijd dat mijn tante dit recept van haar Venetiaanse minnaar heeft gekregen 😀 Dat is niet zo want dit recept (zonder ei) is van mij en wat m’m tante betreft….. geen idee of ze ooit een Venetiaanse minnaar heeft gehad 😉

Pas op ze zijn heel verslavend: crunchy & fluffy tegelijk…… zo lekker!!!!!

Afbeelding

Recept:

300 g bloem

snufje zout

1 zakje vanille suiker

1 zakje bakpoeder

4 el suiker

1 tl kaneel

beetje rasp van een onbespoten citroen

300 ml amandelmelk

2 el rum

1 el margarine

1 geraspte appel

Roer alles tot een beslag. Frituur net als oliebollen. Ik heb ze in 2 l zonnebloemolie gefrituurd. Later flinke lading poedersuiker overheen hi, hi

Ik heb amandelmelk en alpro soya margarine gebruikt maar je kan ook gewone melk en margarine gebruiken.

Tip: doe de melk en margarine samen in een kommetje en warm klein beetje op (lauwwarm) voordat je het bij het beslag doet. 

Afbeelding

Eet smakelijk 🙂 x

en laat me weten hoe jullie ze vinden…..

Een gedachte over “Fritule a lá vegamel :)

  1. Dit is op vegamel herblogden reageerde:

    Fritule lijken een beetje op oliebollen. Je kunt dus ook krenten, rozijnen of cranberries toevoegen. De margarine kan in het beslag maar hoef niet. Ik heb het de laatste paar keer zonder gedaan en ze smaken heerlijk 🙂

Geef een reactie

