Supersnack: chiazaad pudding :)

Chiazaad pudding is heel makkelijk om klaar te maken. Je moet het wel paar uurtjes laten staan. Ik maak het vaak ’s ochtends klaar om het ’s avonds te kunnen eten. Het is een super snack voor na het sporten. Het schijnt ook heel goed te zijn voor vrouwen boven de 40 πŸ˜‰

http://energiekevrouwenacademie.nl/chiazaad-bijna-alles-wat-een-vrouw-nodig-heeft/

Afbeelding

Voor ca. 2 personen:

150 ml melk naar keuze (ik gebruik ongezoete amandelmelk)

2 eetlepels chiazaad

snufje zout

1 eetlepel zoetmiddel naar keuze (ik gebruik ahornsiroop)

 

Meng de chiazaden met de melk, het zoetmiddel en zout en laat min. 2 uur in de koelkast staan. Door het chiazaad te weken in de melk ontstaat er een romige pudding.

Neem het mengsel uit de koelkast en doe het in een maatbeker. Pureer het samen met een banaan en bijv. een hand vol (bevroren) bosbessen en je hebt een mooie paarse fruitpudding.

Je kan ook ander fruit gebruiken, noten, zaden, gedroogd fruit, chocolade, cacao etc,

Advertenties

Een gedachte over “Supersnack: chiazaad pudding :)

  1. Pingback: Chia- bosbessenpudding :) | vegamel

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s