Choco- maca truffels :)

Maca is een superfood dat je hormoonhuishouding in balans brengt. Zenohmmmohmmmzennnnn……. 🙂

Ik heb het toevallig gekregen. Ik had matcha (gemalen groene thee) nodig voor een gebakje en had geen zin om naar deT….. te gaan. Mijn zoon wou wel voor me gaan. Ik heb op een papiertje geschreven wat ik nodig had en hem op internet plaatjes laten zien zodat hij zeker wist wat hij moest kopen. Simpel toch? Niet dus… hij kwam thuis met een potje. Ik heb er een vluchtige blik op geworpen, las superfood m… Paar uur later stond ik in de keuken met het potje in mijn hand, waarop stond: maca. Nooit van gehoord en groen was het ook niet. Ja… ik moest natuurlijk zo nodig het potje open maken en mijn nieuwsgierige neus in stoppen 🙂 Het was lichtbruin en had een zoete, rozijn- achtige geur. Heb even opgezocht wat het was:

http://www.detoxacademy.nl/superfood-maca/

Ik kon mijn groen gebakje voorlopig vergeten maar ik dacht: “ik maak choco- truffels en doe de maca doorheen:)” Het resultaat is op dit moment in de koelkast aan het opstijven 🙂

Afbeelding

 

Stiekem al 1 geproefd… hmmmmm lekkerrrr 😛

Voor ca. 30 truffels ben je nodig:

50 g gemalen walnoten

50 g rauwe cashewnoten

30 g gemalen pitten naar keuze

30 g gemalen havermout vlokken 

40 g gemalen rozijnen

5 eetlepels poedersuiker

snufje zout

100 g margarine

3 theelepels macapoeder 

100 g pure chocolade

cacaopoeder om de truffels mee te bestrooien 

Zo maak je de truffels:

Doe alle ingredienten behalve de chocolade en de cacaopoeder in een kom en kneed tot een plakkerige deeg. Zet aan de kant en smelt de chocolade au bain- marie. Roer de gesmolten chocolade door de deeg. Neem een velletje bakpapier en leg op een groot plat bord. Vorm met twee theelepels kleine truffels van het deeg en zet op het bakpapier. Bestrooi met cacaopoeder. Doe de truffels in de koelkast en laat  minimaal een uur opstijven. 

Afbeelding

Precies op tijd klaar voor mijn bankhangmoment 🙂 

 

3 gedachtes over “Choco- maca truffels :)

Geef een reactie

