Milchreis (melkrijst) :)

Dit toetje brengt herinneringen naar boven uit mijn kinderdagverblijf- tijd. Heel lang geleden…. Dat waren nog tijden 🙂 Mijn moeder had een keer een klacht over het eten ingediend; over de “Milchreis” Het was zoet dus geen volwaardig warm eten, volgens mijn moeder hihi. Het komt dus door mijn moeder dat wij thuis pannenkoeken, melkrijst , etc. als tussendoortje of toetje eten 🙂
IMG_20140125_153315
Dit ben je nodig voor de melkrijst:

100 g dessertrijst

500 ml amandelmelk

snufje zout

1 eetlepel suiker

1 vanillestokje

Ik heb ook nog ½ theelepel kaneel en een snufje kardemom gebruikt maar dat hoeft niet 🙂

300 ml Rice Whip (later toevoegen)

Afbeelding

 

Kook de rijst met een snufje zout, de suiker en het vanillesokje in de melk, op zacht vuur gaar. Pas op dat het niet aanbrand 😛 Als de rijst gaar is gekookt in de melk laat je het afkoelen. Haal het vanillestokje uit de rijst. Klopt  in de tussentijd 300 ml plantaardige slagroom op. Ik heb Rice Whip gebruikt.

Afbeelding

Als het rijstmengsel is afgekoeld roer je er de slagroom door en klaar is de Milcheis 🙂
IMG_20140125_151124

Eet smakelijk!!!

Afbeelding

Geef een reactie

