Napolitanka :)

Afbeelding

Napolitanke zijn heerlijke Kroatische wafeltjes. De kans is groot dat je ze aangeboden krijgt als je daar bij iemand op visite komt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de Napolitanke uit de winkel niet zo denderend vind. Deze daar in tegen zijn een droom 🙂 Het is leuk en makkelijk om ze te maken en ze zijn snel klaar.

Dit ben je nodig:

1 pak wafel- vellen (je kan ze bij de toko kopen) Ik heb die van mij bij de Turkse winkel in Winschoten gekocht 🙂

Afbeelding

Ik heb een kopje van 250 cc gebruikt 🙂

1 kopje pindakaas

½ kopje ahornsiroop (je kunt ook suiker of honing gebruiken)

½ kopje kokosolie

2 kopjes havermout vlokken

1 kopje gemalen kokos of kokosvlokken

½ kopje gemalen walnoten

360 g pure chocolade

300 g rice whip

beetje vanille aroma

Zo maak je het:

Doe de pindakaas, ahornsiroop, kokosolie,  het vanille aroma en chocolade in een pan en smelt op zacht vuur.

AfbeeldingAfbeelding

Als het mengsel gesmolten is haal je het van het vuur en doet het in een grote kom. Voeg de rice whip toe; zo uit het pakje. Je hoeft het niet op te kloppen. Roer alles goed door elkaar.

In een andere kom doe je de havermout vlokken, gemalen kokos en de gemalen walnoten. Roer door elkaar en vermeng met het choco- mengsel.

AfbeeldingAfbeelding

Snij de wafel vellen 1x door midden. Pak 1 helft van de vellen. Zet een vel op bijv. een snijplank en doe een beetje van het chocolademengsel op de wafel. Dek af met een wafel en smeer de volgende laag chocolade over het wafel vel. Herhaal totdat je het chocomengsel hebt verbruikt. Eindig met een wafel vel. Zet voor een paar uur in de koelkast. Voor gebruik snij je de Napolitanke in stukjes 🙂

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

 

Geniet!!!! 🙂

 

 

2 gedachtes over “Napolitanka :)

  1. Ik heb bij meerdere toko’s gekeken en natuurwinkels maar kan nergens wafelvellen vinden. Zou je me kunnen vertellen wat het merk is/was? Misschien kan ik dan online de wafelvellen toch nog vinden.

Geef een reactie

