Bier- shampoo :)

Afbeelding

 

Vanochtend stond ik uitgebreid bierflessen in de supermarkt te bekijken. De supermarkt was net open. Een mevrouw liep langs en wierp mij een bezorgde blik toe…Wie staat er ook zo vroeg in de ochtend tussen de bierflessen en blikjes. Ik dus. Ik drink geen bier en ik kon niet kiezen. Wat voor bier zou mijn haar lekker vinden: licht, donker, met of zonder citroen????…. of ga ik voor die mooie fles met een kabouter er op? Uiteindelijk zag ik ergens een winkelkar staan met: bier 50% korting… tadaaa

Maar de vraag is: “Waarom bier-shampoo?” Mijn moeder ging vroeger mijn haar spoelen met bier, voor de glans. Wie heeft dat bedacht? Stinkbier door je haar?…. (zegt iemand die appelazijn door haar haar doet i.p.v. een spoeling)…. Okey, de glans schijnt door de alcohol te komen en je haar wordt steviger door bier…. duhhhh logisch, als je het niet uitspoelt 😛

 Hop is wel goed voor je hoofdhuid en geeft je haar meer volumen en de alcohol moet je eruit koken 🙂

In dit bier-shampootje zit ook brandnetelthee in. Brandnetels zijn super goed voor je haar. Daar krijg je sterk en glanzend haar van. Het schijnt ook goed te zijn tegen haaruitval. 

Wat ben je nodig:

Neutral shampoo

1 fles bier

2 theezakjes brandnetelthee

Zo maak je het:

Giet het bier in een pannetje en breng samen met de theezakjes aan de kook. Kook het bier in totdat je ca. 150 cc vloeistof overhoud. Laat afkoelen. 

Neem een schone fles of pompflacon. Vermeng het biermengsel met ca. 75 cc shampoo. Goed roeren en je shampoo is klaar. Schudden voor gebruik 🙂

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Geef een reactie

