Golden milk :)

IMG_20140731_183300-1-1

Dit is een soort tover- detox- drankje. Heb je last van spierpijn, je gewrichten, ontstekingen in je lichaam, ben je in een sombere bui… noem maar op, probeer 1 glaasje per dag. Het is zo gemaakt en je lichaam zal je dankbaar zijn. Probeer het een tijdje en oordeel zelf πŸ™‚

Je moet eerst de kurkumapasta maken. Dat kost een paar minuutjes. Je kunt de pasta in de koelkast bewaren en er een week of twee mee doen, afhankelijk van hoeveel je gebruikt. Dit is een mooi filmpje om te zien hoe je de pasta maakt:

Mijn tip: als je de pasta aan het roeren bent, 8 minuten, focus op mooie, helende gedachten of ga mediteren maar denkt niet aan problemen. Maak deze pasta niet als je in een slecht humeur bent!!!! Think happy thoughts πŸ™‚

Ik gebruik een klein glaasje water (leeg kapertjes potje) en ca. 2 eetlepels kurkuma voor de pasta.

Voor de melk gebruik ik:

1 glas ongezoete amandelmelk

1/2 theelepel kurkumapastaΒ 

beetje zwarte peper!!! Vraag me niet waarom, maar ik heb gehoord dat je altijd zwarte peper in je golden melk moet doen πŸ™‚

1 theelepel honing of beetje ahornsiroop

1/2 theelepel kokosolie of amandelolie

beetje kaneel en nootmuskaat en in de winter gebruik ik gember

Geef een reactie

