Zelfgemaakte waspoeder :)

IMG_20140804_120102

Waspoeder kan je heel makkelijk zelf maken. Dit is mijn favoriet recept. Snel klaar en goed voor het milieu. Je hebt maar 3 ingredienten nodig:

geraspte zeep (80-100g)

300g soda

300g baking soda

Je kunt sunlight zeep gebruiken. Deze is voordelig. Ik persoonlijk doe het niet want er zit rundervet in verwerkt. Ik gebruik of 1 neutral zeepje of ca. 100g aleppozeep (olijfolie- laurierzeep)

Aleppozeep is mijn absolute favoriet:) Niet alleen voor het wassen van kleren, maar ook voor het lichaam.

IMG_20140221_165149

IMG_20140804_120102-1

Dosering naar eigen inzicht. Ik gebruik voor een “normaal” vuile was 2 eetlepels ๐Ÿ™‚

Een gedachte over “Zelfgemaakte waspoeder :)

Geef een reactie

