Wat te doen met groentepulp? No.1 :)

Ik heb vanochtend een lekker sapje van appel, rode biet, gember en mineola gehad. De mineola zat niet in de pulp, die pers ik altijd. Vroeger gooide ik de pulp altijd weg. Maar dat is natuurlijk erg zonde en onnodig. Natuurlijk is het afhankelijk van de pulp, maar pulp van biet, boerenkool, spinazie, gember, kruiden, bleekselderij etc. is prima te gebruiken. Je kan er burgers en balletjes van maken. Ook kan je er brood of crackers van bakken.

Soms heb je nog grote stukjes in de pulp zitten. Daarom is het altijd handig om de pulp een paar tellen in de keukenmachine te hakken. Ik heb de rode bieten pulp gekruid met knoflookpoeder, sojasaus en peper. Gember zat er al in πŸ™‚ Verder heb ik er 1 el gemalen lijnzaad, 1 el edelgist vlokken, 2 el havervlokken en 2 el kikkererwtenbloem toegevoegd. Je weet dat je pulpmassa goed is als je er een bal van kan vormen zonder dat het plakt of uit elkaar valt. Daarna maak je er balletjes of een burger van. Ik heb balletjes in een pan gebakken, maar je kan het ook in de oven doen of op de bbq πŸ˜€

IMG_20140917_110124IMG_20140917_110158IMG_20140917_110257IMG_20140917_105718

2 gedachtes over “Wat te doen met groentepulp? No.1 :)

    • Hallo Inostrate fijn om van je te horen πŸ™‚ Ik doe 1 theelepel zout op 1 l sojamelk als ik de ricotta maak. Ik verwerk de ricotta meestal in hartig gebak, soms zoet, dus afhankelijk van wat ik maak, kruid ik hem achteraf.

Geef een reactie

