Frambozen- chocolade cake :)

IMG_20141120_115759

Ik heb een tijdje niets van me laten horen. Ik was aan het detoxen, heb een liver flush gedaan en vrij simpel gegeten. Veel fruit, veel monofoods. Daarom heb ik ook geen nieuwe recepten met jullie gedeeld. Had ik dat gedaan dan zouden het hele korte berichten zijn geweest in de zin van: eet 6 bananen of was 2 kg druiven en eet ze op, bereid je avondeten zonder olie en zout. Ja ja het waren geen culinaire hoogstandjes maar ik voel me super goed. Mijn trek in zoetigheid is verdwenen en ik ben overgestapt op cafeine vrije koffie. De nachtdiensten in het ziekenhuis gingen prima zonder cafeine ook al slaap ik heel weinig over dag. Dus allemaal positieve veranderingen.
Mijn zoon heeft gisteren zijn knieschijf uit de kom gehad. Vraag me niet hoe hem dat gelukt is. Maar hij heeft een brace om z’n been en moet deze 3 weken dragen. Om hem een beetje te trosten ben ik gaan bakken. Deze cake is heel lekker en makkelijk om te maken. Ik wou hem graag met jullie delen. Veel plezier bij het bakken en geniet van de lekkere cake πŸ™‚

Ingredienten:
Ik heb een grote koffiemok gebruikt. Dat vind ik makkelijk en snel werken πŸ™‚
1 Β½ kopje bloem
ΒΎ kopje maisbloem
ΒΎ kopje suiker
3 el bakpoeder
1 el baking soda
geraspte schil van een onbespoten sinaasappel
1 Β½ kopje frambozen (vers of bevroren)
1 handvol geschaafde pure chocolade
ΒΌ kopje zonnebloemolie
1 ΒΌ kopje amandelmelk
2 el appelazijn
beetje vanillearoma
snufje zout

Zo maakje het:
Doe de melk in een kopje en voeg de azijn toe. Even roeren en 5 min. laten staan.
Doe de droge ingredienten in een kom. Als de 5 minuten om zijn giet je de vloeibare ingredienetn bij de droge. Roer met een pollepel alles tot een beslag. Niet te lang roeren en geen mixer gebruiken.
Roer op het laatst de frambozen en de chocolade in de deeg…. en klaar.
De cake bakken op 170 graden, ca. 40 minuten. Je kunt van het beslag ook muffins maken πŸ™‚
Eet smakelijk!

Geef een reactie

